Omaehtoinen opiskelu

Voit saada työttömyysetuutta myös opiskellessasi. Tätä kutsutaan omaehtoiseksi opiskeluksi. Jos olet työtön tai jäämässä työttömäksi ja sinua kiinnostaa opiskella:

  • TE-toimisto neuvoo sinua voitko saada työttömyysetuutta opiskeluun.
  • TE-toimistosta saat lisää tietoa oikeuksistasi ja mahdollisuuksistasi.
  • Omaehtoisessa opiskelussa opiskelupaikka pitää etsiä ja hakea itse.
  • Ota yhteyttä TE-toimistoon ennen kuin haet opiskelupaikkaa.
  • Lisätietoa omaehtoisesta opiskelusta löydät Työmarkkinatorilta.