Ruokailu, asuminen ja opiskelijakortti
Ruokailu
- Jos olet perustutkinto-opiskelija ja saat opintotukea, saat opiskelupäivän aikana ilmaisen aterian.
- Jos saat opintoihisi kulukorvausta, ruoka on maksullinen.
- Koulun tarjoama ruoka syödään ruokalassa. Voit myös ottaa omat eväät mukaan kouluun, jos haluat.
- Työpaikoilla tapahtuvan oppimisen aikana ruokailusta sovitaan erikseen. Ruokailuista saat tietoa opettajalta.
- Ruokalassa ei saa pitää takkia päällä eikä hattua päässä.
- Vastuuohjaajasi antaa sinulle tarkempia ohjeita yksikön ruokailuista.
Asuminen ja opiskelijakortti
Asuminen
- Joissakin Sedun toimipisteissä on tarjolla maksuton asuntolapaikka, jota voit hakea. Kaikissa yksiköissä ei ole omaa asuntolaa. Sedun asuntoloissa on valvonta. Asunnoissa on valmiiksi huonekalut. Asuntolassa ei voi asua viikonloppuisin tai loma-aikoina. Asuntolaohjaajat antavat lisätietoja alueesi asuntoloista.
- Ensisijaisesti asuntola-asunnon saavat alle 18-vuotiaat Sedun opiskelijat.
- Eri paikkakunnilla on tarjolla myös muita opiskelija-asuntoja.
- Opiskelijatodistus VR:lle
- Saat opintotoimistosta todistuksen VR:lle. Todistuksella saat opiskelijahintaisia junalippuja.
Opiskelijakortti
- Sedu on siirtymässä sähköiseen opiskelijakorttiin.