Video työnhaussa
Voit hakea työtä tekemällä itsestäsi ja osaamisestasi videohakemuksen.
- Voit ladata videon esimerkiksi YouTubeen.
- Voit lähettää videon linkkiä työnantajille.
- Työnantaja voi pyytää, että lähetät itsestäsi esittelyvideon.
Esittelyvideossa voit kertoa esimerkiksi:
- Mitä osaat
- Millainen olet työntekijänä
- Mikä on motivaatiotasi työhön
Video työhaastattelun osana
Työhaastattelua voi olla myös videohaastattelu.
Jos saat kutsun videohaastatteluun, saat sähköpostiisi linkin sivustolle, missä pääset tekemään videon.
Videohaastattelussa on yleensä muutamia kysymyksiä. Voit kuvata videoita niin monta kertaa, että olet tyytyväinen vastauksiin.