Tietoa Sedusta valmistuvalle opiskelijalle
Kun valmistut Sedusta ammattiin
- Kun olet saanut kaikki opintosi valmiiksi, näet kaikki suorituksesi Wilmasta.
- Näet opintosuorituksesi myös Koski-palvelussa. Koski-palveluun pääset kirjautumalla omilla nettipankkitunnuksillasi.
- Saat todistuksesi postitse kotiisi tai voit hakea todistuksesi opintotoimistosta. Sovi todistuksen saamisesta asiakaspalvelusihteerin kanssa.
- Muista palauttaa koulun omaisuus ja mahdolliset avaimet koululle.
- Huolehdi, että olet maksanut kaikki tarvittavat materiaalimaksusi. Tarkista materiaalimaksut vastuuohjaajaltasi.
Valmistumisen jälkeen
- Kun saat todistuksen, säilytä se ja ota itsellesi kopio. Tarvitset todistustasi monta kertaa elämäsi aikana työnhakuun tai jos haet jatko-opiskelemaan.
- Voit hakea työtä jo ennen kuin valmistut. Kun olet valmistunut, aloita viimeistään silloin työn haku. Työn hakuun saat apua Sedun uraohjaajilta.
- Jos haluat hakea opiskelemaan lisää, saat siihen apua Sedun uraohjaajilta.
- Jos työtä ei heti valmistumisen jälkeen löydy ja jäät työttömäksi, Sedun uraohjaajat auttavat sinua.